Cilt: 22 Sayı: 1 , 30.01.2022

Yıl: 2022

Araştırma Makalesi

Araştırma Makalesi

5. The Impact Of Covid-19 Pandemic on Systematic Risk Of S&P 500 Sectors: A Wavelet Power Spectrum Analysis

Araştırma Makalesi

7. Evolution of Altruistic Motive and Crowding-out Effect in Turkey: Does Private Housing Support Matter?

Ege Akademik Bakış (EAB) dergisi Ege Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimle Fakültesi'nin bünyesinde çevrim içi yayınlanan çok disiplinli ve disiplinlerarası hakemli, uluslararası ve akademik bir dergidir. Derginin ana hedefi iktisat, işletme ve uluslararası siyaset alanlarında akademik çalışmaları yayınlamaktır. Derginin yayın dili inglizcedir.

Aşağıda yer alan kısa listede Ege Akademik Bakış dergisinin yayın kapsamındaki temel alanlar alfabetik sırayla yer almaktadır :

  • Bölgesel İktisat
  • Enerji İktisadı
  • Finansal İktisat
  • İnsan Kaynakları Yönetimi
  • İşletme 
  • Karşılaştırmalı Siyaset
  • Örgüt Kuramı&Örgütsel Davranış
  • Pazarlama
  • Sayısal Yöntemler
  • Uluslararası İlişkiler
  • Uluslararası Politik Ekonomi
  • Uygulamalı Ekonometri
  • Yöneylem Araştırması

EAB ampirik araştırmalara dayanan çalışmaları yayınlar ve özellikle karşılaştırmalı çalışmalar, vaka çalışmalar ve ülke karşılaştırmalı çalışmalarla ilgilenir. Dergi, yerel, bölgesel ve uluslararası meseleler ve sorunlara değinen  disiplinler arası ve karşılaştırmalı yayınları önceler. 

Makale başvuruları akademik nitelik ve yöntemsel kalite temelinde değerlendirilir.  

Değerlendirme Süreci ve Yayın Politkası

Editör kurulu, orijinal olmayan, derginin amaç ve kapsamına uymayan veya makale yazım kurallarına uygun olarak hazırlanmamış makaleleri reddetme hakkını saklı tutar. Ege Akademik Bakış Dergisi (EAB)’ne gönderilen tüm çalışmalar öncelikle editörler tarafından, kapsam, orjinallik ve literatüre olan katkıları açısından incelenir. EAB’nin amaç ve kapsamına uygun ve gerekli niteliklere sahip olan çalışmalar, en az iki hakeme, çift kör hakemlik sistemi kullanılarak değerlendirilmek üzere gönderilir. Editörler, makaleleri revizyon için geri gönderebilir ya da makaleleri dergi yazım kurallarına göre düzenleyebilir. Hakem değerlendirmeleri yayın kararları üzerinde birincil etkiye sahip olsa da, makalelerin yayınlanma(ma)larına ilişkin nihai kararlardan editör kurulu sorumludur.

Yayın Etiği ve Çıkar Çatışması

Yazarlar akademik dürüstlük ve yayın etiğinden sorumludur. Yazarlara, EAB’nin “Etik İlkeler ve Yayın Politikaları”nı incelemeleri ve var ise çıkar çatışması beyanlarını kapak mektubuna eklemeleri tavsiye edilmektedir.


Çevrimiçi Makale Gönderimi

EAB, web tabanlı bir çevrimiçi gönderi ve hakem değerlendirme sistemi olan dergiparkta yer almaktadır. Giriş yapmak ve makalenizi çevrimiçi göndermek için http://dergipark.gov.tr/eab adresini ziyaret etmeniz gerekmektedir. Çevrimiçi sistemi ilk kez kulanacak yazarlar yeni hesap oluşturmalıdır.

Makale gönderim süreciyle ilgili tüm soru veya ek bilgi talepleri, aşağıda bilgileri verilen EAB editör ofisine gönderilmelidir:

Fatma Demircan Keskin

Ege Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Bornova, 35100 İzmir,Türkiye
E-mail: eab@mail.ege.edu.tr

Gül Huyugüzel Kışla
Ege Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Bornova, 35100 İzmir,Türkiye
E-mail: eab@mail.ege.edu.tr

Tüm editoryal yazışmalar şu adrese gönderilmelidir:

Baş Editör,
Doç.Dr. A. Nazif Çatık, Ege Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi.
E-mail: eab@mail.ege.edu.tr

1. Gönderiyi Başlatma:

Yazarlar çalışmalarını EAB'ye göndermeden önce, derginin amaç ve kapsamını okuduklarından emin olmalıdır.

Yazarlar öncelikle makalelerinin bilimsel alanını veya katkısını (işletme, iktisat veya uluslararası ilişkiler) belirlemelidir. Yazarların aynı zamanda çalışmalarının EAB’nin amaç ve kapsamıyla ne ölçüde örtüştüğünü ve literatüre hangi açılardan katkıda bulunduğunu kısaca açıklayan bir kapak mektubu sunmaları gerekmektedir. Yazarlar editörle iletişim kurmak için iletişim kutusunu kullanabilir.


2. Gönderi Bilgileri:

Yazarlar ilgili alanlara isim ve bilgilerini, çalışmalarının başlığını ve özetini girmelidir. Bu aşamada aynı zamanda anahtar kelimelerin ve JEL kodlarının girilmesi gerekir. Bu bilgiler, bilimsel veritabanları ve arama motorları tarafından indeksleme için kullanılmaktadır.


3. Gönderiyi Yükleme:

Yazarlar çalışmalarını bu aşamadaki talimatları izleyerek yüklemelidir. MAKALELER YAZAR(LAR)IN KİMLİK YA DA KURUM BİLGİLERİNE İLİŞKİN HERHANGİ BİR BİLGİ İÇERMEMELİDİR.

4. Gönderi Onayı:

Yüklenen dosyaların son kontrolü yapıldıktan sonra gönderi tamamlanır.

Yüklenmesi gereken dosyalar:
- Makale Tam Metni (yazar(lar)a ilişkin herhangi bir bilgi içermemelidir)
- Makale Özeti
- Kapak Mektubu (ad,soyad, kurum, e-posta, adres, ORCID no)
- Telif Hakkı Formu (gönderim sırasında indirilebilir)
- Benzerlik Raporu (Turnitin/iThenticate yazılımları kullanılabilir. %20'yi geçen benzerlik oranı (referanslar ve alıntılar dahil) bulunan makaleler değerlendirmeye alınamaz.)

5. Makale Gönderim Ücreti:

Makalenin Editör Kurulu ön değerlendirmesini geçmesi halinde, yazarların dergiye yönelik maliyetlerin karşılanması amacıyla derginin banka hesabına 60$/300 TL yatırması gerekmektedir. Hakem değerlendirme süreci ancak gönderim ücreti ödendikten sonra başlayacaktır. Gönderim ücreti iade edilemez.

Dergi Yazım Stili

1. Yazı tipi – Metin içi Times New Roman 12-punto yazım stili kullanılmaktadır.
2. Sayfa Formatı – A4 sayfa büyüklüğü:
Üst, alt, sol, sag marjinler: 2.5 cm (0.98 inç)
Paragraflar iki yana yaslı bir biçimde olmalıdır.
Tireleme yoktur.
Paragrafların girintisi 0.5 cm olmalıdır.
3. Paragraf Biçimi - Paragraf sekmesinin girinti ve boşluk bölümünde:
Sol ve sağ kısmı 6 nk (0.6 satır)
Satır boşluğu 1.5 olmalıdır.
4- Kelime sınırı – Makalelerin tüm notlar ve kaynakca dahil 10.000 kelimeyi geçmemesi gerekir.
5. Başlıklar- Ana bölüm başlıkları ortalanmış ve kalın yazılmalıdır.
6. Yazar isimleri - Yazar adları makalenin hiçbir yerinde görünmemelidir. Yazar isimlerini içeren yazılar işleme alınmaz ve iade edilmez.
7. Özet – Özetler 150-200 arasında kelime numarasına sahip olmalı ve alıntı içermemelidir. Makale yükleme sürecinde Türkçe özet ve anahtar kelimeleri yüklemeye gerek yoktur.
8. Anahtar Kelimeler – 5-8 kelime arasında olmalıdır.
9. Ana Metin - Ana metin içerisinde giriş bölümü, sonuç bölümü ve diğer alakalı bölümler olmalıdır.
10. Kaynakça - EAB dergisi APA (American Psychological Association) kaynakça stiline tabidir. Makalenizin dergi kaynakça stiline uygun olmasını sağlamak için APA Yayın El Kitabına (6. baskı) bakınız.


SONNOTLAR

Lütfen dipnotlar yerine sonnotları kullanın. Son notlar, metnin ilgili bölümünde ardışık üst simge numaraları ile işaretlenmeli ve makalenin sonunda listelenmelidir.

Makalesi yayınlanan yazarların makale yayın tarihinden itibaren en geç 4 gün içerisinde yayınlarını kontrol etmeleri ve bir hata varsa bize bildirmeleri önemle rica olunur.




Yazarlar

1. Ege Akademik Bakış Dergisi'ne gönderilen tüm çalışmalar tamamen orijinal olmalı ve bu çalışmalarda kullanılan kaynaklar ve malzemeler yazın kurallarına uygun şekilde alıntılanmalıdır. Söz konusu kurallara uymayan çalışmalar intihal nedeniyle doğrudan reddedilecektir.
2. Ege Akademik Bakış Dergisi'ne gönderilen çalışmalar başka bir dergide daha önce yayınlanmamış olmalı ve Ege Akadenik Bakış tarafından değerlendirilirken başka bir yerde yayımlanmak üzere gönderilmemiş olmalıdır.
3. Yazarlar, aynı çalışmayı veya aynı araştırmayı içeren bir çalışmayı birden fazla dergiye sunmamalıdır.
4. Konferanslarda sunulmuş ve özetleri yayınlanmış eserler, editöre sunum ve yayın tarih ve yerlerinin belirtilmesi şartıyla değerlendirmeye kabul edilebilir.
5. Bir yazının incelemeye gönderilmesi durumunda, editör kurulunca yukarıda belirtilen koşulların yazarlar tarafından kabul edildiği varsayılır.
6. Gönderilen çalışmalarını gecikme veya başka bir nedenle geri çekmek isteyen yazarlar, editör ile iletişime geçmelidir.
7. Yazarlara çalışmalarının yayımlanmasına karşılık herhangi bir telif ücreti ödenmeyecektir.


Hakemler
1. Hakemler, yazarlar tarafından gönderilen makalelerle ilgili bilgileri ayrıcalıklı bilgiler olarak ele almak ve bunları gizli tutmakla yükümlüdür.
2. Gönderilen eserleri değerlendirirken, hakemler ve editörler kendilerini yalnızca fikirsel ve bilimsel içerikle sınırlamalıdır.
3. Hakemler, yazar (lar) ın herhangi bir suistimalini (örneğin intihal, diğer etik olmayan faaliyetler) derhal yönetici editöre bildirmekle yükümlüdür.


Yayın Kurulu
1. Yayın kurulu, makale gönderme kurallarına uyulmaması ve hakaret, telif hakkı ihlali ve intihal ile ilgili yasal gereklilikleri ihlal etmeleri durumunda, makaleleri değerlendirilmek üzere kabul etmeme hakkını saklı tutar.
2. Editör kurulu ve hakemlerin raporlarına dayanarak, editör makaleyi kabul edebilir, reddedebilir veya üzerinde değişiklik yapılmasını isteyebilir. Reddedilen çalışmalar, yazarın yazılı izni olmadan başka amaçlar için kullanılamaz.
3. Editörler, makalenin başka yerlere gönderilmesi şüphesi dışında, sunulan eserlerin yayınlanana kadar gizliliğini sağlamakla yükümlüdür.
4. Yayın kurulu tarafından yapılan ilk incelemeden sonra, sadece seçilen makaleler hakem incelemesine tabi tutulur ve en az iki hakeme gönderilir.
5. Editörler, tüm makalelerin adil ve tarafsız bir şekilde değerlendirilmesini sağlamakla yükümlüdür; bu nedenle, bir makaleyi kabul etme veya reddetme kararı, yalnızca makalenin önemi, orijinalliği ve açıklığına ve çalışmanın derginin alanı ile ilgisine bağlıdır.
6. Editörler, herhangi bir yazara karşı ırk, din, cinsiyet, yaş, etnik köken, siyasi inanç, cinsel yönelim, uyruğu vb. Konularda ayrımcılık yapamazlar.

Submission Fee
If the manuscript is accepted for scholarly review after a preliminary assessment by the Editorial board, authors should pay $60/300 TL to journal’s bank account to cover processing costs. Review process will commence only after submission fee is paid. Submission fee is non-refundable.

Owner of the Journal

Default avatar
Prof. Dr. Dilek DEMİRHAN EGE ÜNİVERSİTESİ
Finans ve Yatırım

Baş Editör

Toplumsal Cinsiyet ve Cinsellik Antropolojisi, Sosyoloji, Cinsiyet Sosyolojisi, Göç Sosyolojisi, İş ve Örgüt Sosyolojisi, Kadın Araştırmaları, İnsan Kaynakları Yönetimi, Strateji, Yönetim ve Örgütsel Davranış

Editör Yardımcıları

Pazarlama, Tüketici Davranışı
Burcu Türkcan
Doç. Dr. Burcu TÜRKCAN EGE ÜNİVERSİTESİ
Bilgi Sistemleri Felsefesi, Araştırma Yöntemleri ve Teori, Bölgesel Ekonomi, Turizm Ekonomisi, Bölgesel Çalışmalar, Bölgesel Analiz ve Gelişme, Türkiye'de Bölgesel Analiz ve Planlama
Elif Üstündağlı Erten
Doç. Dr. Elif ÜSTÜNDAĞLI ERTEN EGE ÜNİVERSİTESİ, İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
Kültürlerarası İletişim, Pazarlama Araştırma Metodolojisi, Pazarlama İletişimi, Tüketici Davranışı, Pazarlama (Diğer)
Karşılaştırmalı Siyasi Kurumlar, Siyaset Bilimi Metodolojisi, Türk Siyasal Hayatı

Alan Editörleri

Özge Kozal
Doç. Dr. Özge KOZAL Ege Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Web

Özge Kozal, doktorasını Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İktisat Anabilim Dalında tamamlamıştır. Doktora araştırmaları sırasında, 2017-2018 akademik yılında University of Groningen'de misafir araştırmacı olarak görev almıştır. Halen Ege Üniversitesi İktisat bölümü, İktisat Teorisi Anabilim Dalında görev yapmaktadır. Çalışma alanları, sanayileşme, kalkınmanın ekonomi politiği, sürdürülebilir kalkınma, sanayileşme, ekolojik ekonomi ve döngüsel ekonomidir. 

Ekolojik İktisat, Kalkınma Ekonomisi - Makro, Döngüsel Ekonomi
Davranışsal Finans, Bütçe ve Mali Planlama, Finansal Muhasebe, Mali Tablo Analizi
Uluslararası Siyaset, Afrika Çalışmaları, Uluslararası İlişkiler Kuramları, Uluslararası İlişkilerde Siyaset, Uluslararası İlişkiler (Diğer)
Siyaset Bilimi, Uluslararası Siyaset, Küreselleşme, Ortadoğu Çalışmaları, Türk Dış Politikası, Uluslararası İlişkiler Kuramları, Uluslararası İlişkilerde Siyaset
Ekonometri, Sermaye Piyasaları, Uluslararası Finans, Finansal Piyasalar ve Kurumlar
Default avatar
Doç. Utku AKSEKİ Ege Üniversitesi
Panel Veri Analizi , Mikroekonomik Teori
Pazarlama, Tüketici Davranışı
İnanç Kabasakal
Doç. Dr. İnanç KABASAKAL EGE ÜNİVERSİTESİ, İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ Web

Ege Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü Sayısal Yöntemler Anabilim Dalı’nda öğretim üyesi olarak görev yapmaktayım. Akademik çalışmalarım, veri bilimi ve analitiği, dijital dönüşüm, karar destek sistemleri ve yönetim bilişim sistemleri gibi alanlarda yoğunlaşmaktadır. Özellikle veri madenciliği ve müşteri yaşam boyu değeri analizi gibi konulara odaklanarak, karar destek süreçlerinde teknolojik çözümlerin kullanımını incelemekteyim. Bu alanlarda çeşitli bilimsel yayınlar ve projeler gerçekleştirmekte ve bu konulara dair yenilikçi çözümler geliştirmeyi hedeflemekteyim.

Yönetim Bilişim Sistemleri, Makine Öğrenmesi Algoritmaları, Veri Madenciliği ve Bilgi Keşfi, İş Analitiği, İş Bilgi Sistemleri

Betül Aydoğan Ünal, lisans eğitimini Boğaziçi Üniversitesi'nde, doktora eğitimini ise Dokuz Eylül Üniversitesi Kamu Yönetimi alanında tamamladı. 2013-2014 akademik yılında Harvard Üniversitesi'nde Misafir Araştırmacı olarak bulundu. Halen Ege Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Bölümü'nde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Araştırma alanları arasında kurumsal davranış, otomatik metin analizi, Türk siyaseti ve siyasi kurumlar yer almaktadır.

Karşılaştırmalı Siyasi Kurumlar, Siyaset Bilimi Metodolojisi, Türk Siyasal Hayatı
Default avatar
Doç. Dr. Altuğ GÜNAL EGE ÜNİVERSİTESİ
Siyaset Bilimi, Avrupa Birliği, Avrupa Birliği-Türkiye İlişkileri, Güvenlik Çalışmaları
Heterodoks İktisat, İktisadi Düşünceler, Avrupa İktisat Tarihi, Dünya İktisat Tarihi
Default avatar
Dr. Arş. Gör. Hakan ERKAL EGE ÜNİVERSİTESİ
Örgütsel Davranış
Uluslararası Siyaset, Siyaset Bilimi (Diğer), Ortadoğu Çalışmaları, Uluslararası İlişkiler (Diğer)

Dergi Sekreteryası

Default avatar
Arş. Gör. Cihan ZEYREK EGE ÜNİVERSİTESİ
Hukuk Teorisi, İçtihat ve Hukuki Yorum, Sözleşme Hukuku, Şirketler ve Dernekler Hukuku, Ticaret Hukuku (Diğer)

Ege Unıversity Faculty of Economics and Administrative Sciences Department of Management Information Systems Research Assistant 

Yönetim Bilişim Sistemleri, Endüstri Mühendisliği

Danışma Kurulu

Default avatar
Prof. Dr. Rumiana JELEVA Bulgarian Academy of Sciences (BAS)
Sürdürülebilir Kalkınma, Sosyal Değişim, Avrupa Çalışmaları
Bilgi Sistemleri (Diğer), Dijital Pazarlama
Default avatar
Prof. Dr. Charalambos TSARDANİDİS University of the Aegean
Göç Ekonomisi, Avrupa Çalışmaları
Anna Maria Mercik
Yrd. Doç. Dr. Anna Maria MERCİK University of Economics in Katowice
Finansal Ekonomi, Sürdürülebilir Kalkınma, Ulaşım Ekonomisi, Sürdürülebilirlik Muhasebesi ve Raporlama, Lojistik, Toplu Taşıma
Default avatar
Prof. Dr. Tuğrul DAİM Portland State University
Teknoloji Yönetimi
Sosyal ve Beşeri Bilimler Eğitimi (Ekonomi, İşletme ve Yönetim Hariç), Finans
Default avatar
Dr. Farzad Sattari ARDABİLİ Islamic Azad University, Ardabil, Iran
Liderlik
Default avatar
Prof. Dr. Justus HAUCAP Heinrich-Heine-University Düsseldorf
Hukuk ve İktisat, Sanayi Ekonomisi, Kamu Ekonomisi
Default avatar
Doç. Dr. Senem ERTAN DİLEK ANKARA SOSYAL BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ
Siyaset Bilimi
Default avatar
Prof. Dr. Alp Erinç YELDAN KADİR HAS ÜNİVERSİTESİ
Büyüme, Kalkınma Ekonomisi - Makro
Yiğit Kazançoğlu
Prof. Dr. Yiğit KAZANÇOĞLU YAŞAR ÜNİVERSİTESİ
Döngüsel Ekonomi, Tedarik Zinciri Yönetimi
Default avatar
Prof. Dr. Nazan GÜNAY Ege Üniversitesi
Endüstriyel Pazarlama, Hizmet Pazarlaması, Tüketici Davranışı
Hakan Yetkiner
Prof. Dr. Hakan YETKİNER İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ
Makroekonomik Teori
Default avatar
Prof. Dr. Talha HARCAR Pennsylvania State University
Dijital Pazarlama, Endüstriyel Pazarlama, Etkinlik Pazarlaması, Pazarlama (Diğer)
Default avatar
Prof. Dr. Gulcin OZKAN King's College London
Ekonomi Politik Teorisi, Konjonktür Dalgalanmaları, Ekonomik Entegrasyon
Default avatar
Prof. Dr. Sumru ALTUĞ American University of Beirut
Uygulamalı Makro Ekonometri, Makroekonomik Teori, Büyüme
José Duarte Santos
Prof. Dr. José Duarte SANTOS Polytechnic of Porto
Dijital Pazarlama, Müşteri İlişkileri Yönetimi, Pazarlama Teorisi
Default avatar
Dr. Melina DRİTSAKİ University of Western Macedonia
Ekonometrik ve İstatistiksel Yöntemler, Ekonometri (Diğer), Makroekonomik Teori, Sağlık Ekonomisi
Avrupa Çalışmaları
Default avatar
Prof. Dr. S. Tamer ÇAVUŞGİL Georgia State University
Uluslararası Pazarlama
Default avatar
Dr. Alexander REİCHWEİN Justus Liebig University Giessen
Siyasal Teori ve Siyaset Felsefesi, Siyaset Bilimi Metodolojisi
Default avatar
Prof. Dr. Roberto BİLOSLAVO Euro-Mediterranean University EMUNI
Liderlik, Organizasyonel Planlama ve Yönetim, Strateji
Default avatar
Dr. Ahmed Muneeb MEHTA University of the Punjab
Pazarlama Teorisi, Pazarlama Yönetimi, Liderlik
Default avatar
Dr. Federica CRİSTANİ Institute of International Relations Prague
Avrupa Çalışmaları, Uluslararası Hukuk
Uluslararası Finans, Finansal Ekonomi, İslami Mikrofinans
Default avatar
Doç. Dr. Bekhzod KUZİBOEV Urgench State University
Ekonometri Teorisi, Panel Veri Analizi , Zaman Serileri Analizi, Çevre Ekonomisi, Gemilerde Enerji Ekonomisi, Yeşil Ekonomi
Girişimcilik, İnovasyon Yönetimi
Default avatar
Dr. Denish SHAH Georgia State University
Müşteri İlişkileri Yönetimi, Pazarlama (Diğer)
Default avatar
Prof. Dr. Michael HALL University of Canterbury
Pazarlama (Diğer), Gıda ve Ağırlama Hizmetleri, Turizm Pazarlaması